Technika
< Telewizja
Porady
Telewizja internetowa OTT
Telewizja kablowa IPTV
Problem z sygnałem w telewizji naziemnej

Czynności, jakie należy wykonać w sytuacji, gdy utraciliśmy sygnał DVB-T z ustawionej wcześniej prawidłowo anteny

  • Brak sygnału DVB-T może leżeć po stronie nadawcy. Sprawdź, czy przypadkiem nadajnik, z którego odbierasz sygnał telewizji naziemnej, nie jest w chwili obecnej poddawany pracom konserwacyjnym: https://www.emitel.pl Nie zalecamy w tym czasie dokonywania ponownego wyszukiwania cyfrowych kanałów, ponieważ dekoder/telewizor może usunąć z pamięci obecną (prawidłową) listę programów i zapamiętane zostaną w danym momencie tylko i wyłącznie te programy, które w danej chwili zostały znalezione.
  • Sprawdź wszystkie połączenia. Czy wtyczka od anteny nie wysunęła się z gniazda w dekoderze / telewizorze? Czy wtyczka jest prawidłowo zamontowana? Czy kabel nie jest uszkodzony?
  • Sprawdź połączenie kabla antenowego przy antenie. W przypadku starszych anten, istnieje prawdopodobieństwo, że styki kabla zaśniedziały. W tej sytuacji należy wymienić kabel antenowy - na zewnątrz najlepiej na zewnętrzny, czarny, żelowany kabel koncentryczny.
  • Sprawdź, czy antena pod wpływem działań atmosferycznych nie zmieniła kierunku. Dotyczy to sytuacji, w której antena nie była zbyt mocno przymocowana do masztu i mogła się lekko obrócić pod wpływem silnego wiatru.
  • Jeżeli masz pewność, że wszystkie połączenia są wykonane prawidłowo, ani nadajnik, z którego do tej pory odbierałeś/aś sygnał naziemnej telewizji cyfrowej, nie jest poddawany w chwili obecnej pracom konserwacyjnym, dokonaj ponownego wyszukania cyfrowych kanałów.
  • Jeśli powyższe działania nie przyniosły skutku wezwij wykwalifikowanego montera TV.
Ocena artykułu
Pomóż nam ulepszać nasz serwis i oceń artykuł